29 September 2009

seKelumit senYumaN kerna hadirnya seketikA

27/9/2009

aku mghantar msge padanya untk meminta alamatnya,sbb aku nak bg ole2x dr sabah kpdnya..keadaan lgsg senyap...mst dia xnak[dlm fikiran ku]..xperlah nak buat mcm mana...aku reda,mgkin dia xnak kwn dgn ku lagi....ya allah tenangkan hatiku...aku terima qada dan qadarmu..


hariku sgt sunyi,aku tido..dalam menganyam mimpi tlfnku bbunyi,msge masuk,aku baca..rupanya dr dia..dia tnya bila aku nak blk sabah..aku jwp plg lwt hjg tahun,sdgkan aku xtau lg..aku nak cnfirmkn kerja dulu..lps dia btanya lg,kat mana?dia nak pulangkan kasut sukan ku yg ada padanya..meneliti msge yg dhantarnya,ttiba aku trsa sedih..dia nak hntar kasutku,mgkin ke dia nak buang aku trus??..xnak ingt lgsg psl aku smpai nak sgt hantar kasut aku...aku pun bgtau aku ada kat umah..dia trus kata temankan dia g beli barang..hatiku bercampur-baur..dah lama rasanya aku xnmpk muka dia,sedih+happy+bdebar2x....aku bingkas bgn n mandi n bsiap..

hmpir 5.30pm dia dtg..degupan jantungku semakin kuat..antara takut n gembira...aku msk ke perut keretanya..semak..aku kaku..di hulurkan tangan nya,aku sambut dgn salaman mcm yg selalu aku buat bila aku jumpa n tglkan dia...lama aku xsentuh tgn itu..sedih...ku tahan air mataku..dlm hati ku terima kasih ya allah engkau bgku peluang bertemunya...aku terdiam..badannya kurus..mst hatinya xtenteram..susut sgt..sedih aku tgk...skali lg aku tahan air mataku...hari ni aku nak dia happy tanpa melibatkan perasaan..dia bercerita,dia berlagak biasa..mgkin di sebabkan dah lama xjumpa,dia sendri aku perhatikan agak janggal bercerita...aku faham dia..kmi cuba berlagak slumber..

>>destinasi kmi nak gnti radio kete dia..


kete nih lama yg bnyk bjasa bkn saja kpd tuannya malah kpdku jua..


dia membawa ku ke kedai accessories kete d wgsamaju,belakang nz kdai 2..agak lama jugak lah kmi sunyi tnpa radio dlm kete dia 2...kcian kete tu sepi...jeguk 2 kedai,akhirnya berganti juga radionya,berirama juga alam kmi akhirnya...


pkerja tgh psg/gnti radio...


dah sattle psg radio,baru lah alam berirama..kmi smakin ok..aku rindukn senyuman n tawanya..tiap kali aku tgk muka dia,aku sayu sgt..kenapa kmi mcm ni..sdgkan aku tahu kmi saling mencintai..ah sdh..

>>seterusnya dia minta temankan g cari tali pinggang n wallet dia...kami ker times sqre..around 7 lbh dah...sebelum 2 kmi mberli tiket wayang..wayang yg ada sumer boring giler..last2 kmi g tgk momok the movie..pkul 9.30pm....ada masa 2 jam lg..kmi pun berjalan2x dsekitar t.sqre..jln pnyer jln kmi tjumpa bhgian cap..try pnyer try akhirnya dia berkenan 1 cap..cap yg pada mulanya dia rasa pelik pkai,tp bila aku kata artis slalu pkai n sesuai ngan dia..dia pun ok..n dia beli..kekekekk... cute lak ku tgk..

ni lah cap dia..ok kan???pndai aku pilih..ha3x..bbalah sal color jerk la..

>>then seterusnya kmi g cari tali pinggang dia..mamat nih cerewet taw...pastu otak muda lg..kekeke pdhal dah tua..kekeke..langkah kmi teratur kali nih..kmi mula serasi kembali..rindu saat nih..cari lah nih tali pinggang..akhirnya dpt..fuhh letihh cari...


kat kedai tali pinggang sempat lg amik pic nih..hu3

>>si sebabkan masa bnyk lg ntk wayang,kmi sempat mengisi perut kat oldtown..perghh aku yg sememangnya lapar..lapar sgt....aku amik chcken rice hainan ker aper..aku blasah jerk..dia mkn sup..fuhh alhamdulillah kenyang...



>>akhirnya kmi tgk wyg momok the movie..lucu giler citer 2...lakonan nabil,aziz satar,faizal af,rmai lah..hantu2 lucu sumer..ader gak la yg seram..1 jerk yg aku perasan aku dgn dia xsuker tgk citer seram sebenarnya..kekeek..penakut...

jauh lewat mlm aku akhiri dengan salaman tanda perpisahan[ntk arini]...sesunggunya aku rindu akan sentuhan itu...aku sayang sgt kat dia..terima kasih ya allah kerna meberiku peluang harini bertemunya kembali..aku bersyukur..bersyukur dberikan kesempatan....

aku tersenYum.bahagia walaupun sementara..wktu yg brharga itu aku semadikan setiap saat..kerna aku tahu aku akn kehilangannya kembali..aku kalah pada puteri hatinya kini..terima kasih boo memberikn kesempatan sesaat ini..smoga dikau bahagia dengannya..aku akan doakan mu selalu,kebahagiaan dan senyuman ku adalah nadiku..



"Bisikku pada bulan


Kembalikan temanku..Kekasihku..Syurgaku

Tanpa dia..
Malam menemaniku
Sepi memelukku

Bulan jangan biar siang
Biar alam ini kelam

Biar ia sepertiku ...."




No comments:

Post a Comment