28 December 2009

Terjahan talipuN c petaNi kacak..

suara jejaka yg mgisi hearty ku terngiang2 segenap ruang mimpiku,arghhh awalnya dia tlfon...beta mgantokz lg nih...terjahan telepun 2 ntk mbangunkn aku dr d ulit mimpi indah,dan mnepati janji ku smlm ntk g kebun dgn nya....hu3...

so gadis comey nih pun bgn n bsiap ala kadar..no mak2-up 2day coz a lot of work 2 do kat kebun beb...cair make up kang...kekeke..skadar mgenakan jeans lusuh n t-shirt itam n tudung itam..uh silap..hitam kan lg mnarik cahaya matahari....urmm aku dah pkai dah pun so mls nak tukar..itam pun itam la...yg pntg c dia syg..kekeke...

kmi gerak dr umah lbh kurang kol 9am..dgn perut kosong n kepala pening2...lapar beb..sarapan x ttiba nak p wat keje kebun..huh tidak...rupanya dia nak tapaukn mknn kat rawang..kekeke sib baek...kang xpsl2 pkerje kontrak shari nih pgsan ala2 diva kang..kekekek...wat malu jerk..kekeke..

dlm masa sejam kmi mjejak kaki kat kebunnya...mak ayah dia nak p kenduri...kmi mkn dulu mgisi kekosongan jawatan dlm perut nih..baru kmi stat wat keje...arini koje kmi mmunggah batang2 rumput...aku ingat batang tebu...rupanya aku ttipu...itu batang rumput laaa...mcm tebu lak ngoper nyer..tipah ttipu...perghh agak letih lah jugak..tulang2 badan nih smua bbunyi...ader la dlm bbraper jam kmi wat...ader bbrape insiden yg bahaya blaku..
  1. masa 2 dia nak blk batang rumput 2 ketepi,dah la bucu dia tajam,dia baling jerk tkena kat pinggang aku...dgr gak la bunyi hempasan ke pinggang aku,adoiiii sakittttttt...sib baek dia baling 1,kalo baling serumpun...mau x mampus aku tertimbun skali...dlm kesakitn yg xseberapa,terkejut jerk lebih dia dtg..dia amik tgn aku dia slm cium tgn aku..sowiii..kkeeke ilang sakit...keeekek
  2. skali lg insiden mbahayakn aku,bila dia minta tlg tarik batang rumput,bucu tajam arah aku,bila dok tarik2 dr akar rumput,sket lg tkena jantung aku,kalo kena,xpsl2 jantung blubang,street jer leh tgk jantung aku ada nama saper..keekkek adehh..
dah bperang ngan parang,sabit,sumer..tgn aku hitam..kuku aku dah xnmpk dah..itam sumer..agak2 haus jerk rehat jup...masa aku rehat 2 aku tgk la fizikal aku,aku tgk jari2 aku yg itam ni,baru tsedar yg jari2 aku gumuk...alamak..aku dah gumuk ker...

"abg tgk jari anis,dah dsaluti tanah nih nmpk gumuk kan?"soalku..
"anis mmg dah gumuk,bkn nmpk mmg kenyataan"jawapnya..
"eh yer ker,berat anis turun laa"seakan-akan xpcaya lak den..
"kalau gumuk tgi xper,nih gumuk rendah"smbil bgeleng..

eh eh ngutuk lak..

owh tidakkkkk...tp bila aku dah bersihkan jari2 aku yg kotor td...perasaan aku yg jari aku brisi 2 dah xder...ah tipu jerk kot....xder2..aku xgumuk..cehh myedapkn hati lak...oii kak oii ngko 2 dah gumuk..mkn jerk...nak tido pun mkn aper kes...mnambah lemak jerk...jd panda bear comey..kekeke

keje kmi hbis kul 4[alhamdulillah]...2pun sbb nak hujan...yepiee hujan...lepak2 jup men ngan aicahh n ayam2 sumer..mak ayah dia blk dah dr kenduri..n yang bestnyer depa bawakn kmi nasi...waah rejeki...kekek...sblum blk kmi g mkn jup...perghh nasi ayam dia sedapp...alhamdulillah...bak kata dia dah lama xmkn nasi ayam yg ikhlas dbuat...yerlah pniaga skrg nih sumer dok sibuk jual jerk,tp rasanya xder,biasa2 jrek..tp yg ni sedap giler...licin kmi mkn..yerla byk tenaga dah ilang mlayang,kmi refill blk..kekekek

lepas slm mak ayah dia,kmi pun beransur pulang..mak dia sempat ckp"itam la ko nnt"kekeke xper,aper yg penting kejeeeesamer ^-^ kekke...odw blk 2 aku lap lah tgn2,muka aku ngan baby wipe..perghhh itam baby wipe 2...yerlah bkebun la katakn..kekek

ader heart lg nak singgah beli pizza[pizza buatan tmptn yg djual d stesen shell rm 1.90]keekke sedap beb..mknnn jerk keje kmi...tp arini mkcik pizza 2 xbuat,pkerja dia cuti kot..hu3..kempunan...tp kmi ttp mkn gak,kmi beli roti sardin n coklat...mknnn lg...mkn dlm kete...

smpai umah jerk aku trus nmpk bantal,aku buka tv aku buka lptop,bkn buka skru sumer..eh tak...aku on jerk tgk nyer x...org yg buka 2 tidow dgn xsedar diri nyer..penat sgt la 2...kul 12.45am bgn,tidow mghadap tv,bila bgn jerk nmpk hantu btul2 depan mata...mau nyer xtkejut...aku teriak bgai nak rak..rupanya tv3 tgh siarkn citer hantu...siot tul...bgegar sumer urat2 jantung aku..sib baek...

MORAL OF THE STORYnyer:
  • mgerakkan stiap inci badan dgn aktiviti sihat xper...itu baek ntk kesihatan anda..wlpn mletihkan...
  • mengeratkn lg KASIH SAYANG..cewaahh...
  • mbuktikn aku leh buat jgk keje2 tuh sumer wlpn KORUNK rasa aku anak manja,tp aku leh buat beb..
  • be the best for him...^-^

No comments:

Post a Comment