25 October 2009

PertunaNgan itu...

^-^17 oct 2009..hawa bertunanG..tahnih hawa...n thanx atas jomputn itu boo n fmly..

#pkai bju sedondon,wlpn hari 2 pg 2 gak g antar dry cleang bab bju xcuci.....kekekekke wajib pkai katanya... hbis la

#stlh mgharungi teksi lrt n bas akhirnta tiba d umahnya..dok samer2 ngan mak ayah dia,bercerita..sambil tgu dia g hntar pkcik dia..kering gak lah kepala nih nak kuar kn isu ntk bborak..kekekek...dlm ati "maner dia nih cptlah.."..smpat gak ayah dia tnya aku stdy lg ker dah keje..keje pakcik..jawapku..kekek

#stlh dia smpai..kmi mkn...santapan nasi+rendang yg sgt2 lazat+ayam masak merah bnyk lah..kmi mkn kt luar berdua...n ader ayat yg wat aku tercekik.."kita bln 3 lah"..biar btul dia nih...owh owh tett biar lah kmi jerk yg tau...

#selesai mkn..dah kompom2 aku kena hantar piring kat dapur kan..dia dah pesan,cuci pinggan mangkuk 2...adek dia dah siap susun dah..pinggan yg dgunakan dlm mjlis 2 harus ku cuci...aku sorang??...fuhhh mereka menduga ku..xper..kt kg pun mmg nih lah tugas ku,kerna bab masak aku kurang sket..kekekek...so aku pakar bahagian mengemas sahaja...very da...so aku mulakan tugasku...pening gak lah agak bnyk pinggan itu..kekekek...dia senyum jerk...amboii mai lah tlg...dia dok tgk jerk..geram aku..tgh sibuk mencuci,smpat gak drg ajak mgambar rmai2..adehhh dah lah tudung aku dah kena minyak...canteq lah..join gak lah sekejap...then smbg dgn tugasku...

#selesai jerk,tgn dah jammed,yelah xder aksi panaskn bdn trus bertugas..kejang jup urat2 nih...mak dia asyik suh benti jerk buat..kesian dia kata mgsa keadaan..kekke..tp alhamdulillah hbs gak lah sumer aku buat...kecuali periuk besar2 aku x wat..mak dia yg buat..ekkeke...

#dah selesai sket,benti rehat..kmi duduk mengelilingi hantaran dr pihak lelaki,kmi buka coklat,mkn buah hantran 2..n air milo..kekek ayah dia dah kuar dah time 2,dia dah g kebun...cian dia..time mkn coklat 2,ader lah kisah..ttiba mak dia ckp kt aku nnt bg ejan cklt mcm nih gak taw..smbil dia tgelak..aku pun trasa lucu..kompom jerk dia ckp yer..kekeke..

#sempat lg g braye ngan kgkwn skolah mngh dia...dgn bdn aku yg melekit 2 ikut jgk lah..brayer..eh eh eh..

#blk,aku singgah lg umah dia..pdhal masa aku kuar dah td,pnyer lah aku bersalam mcm dah xjumpa lg..nih ttiba dia suh masuk blk...hu3..malu gak lah..sbb dia nak g antar periuk ngan mak dia so kete xmuat..aku pun masuk n dok bbual dgn mak yg 1st..cian kaki dia skit...bborak juga lah ngan dia...

#masa nak blk.mak dia bekalkn aku mknn.terima kasih...dia juga peluk aku,ader kemesraan di situ...siap simpankan aku buah epal dr hantaran hawa 2..dia kata amik berkat..kekeke..lucu...alhamdulillah..at least ader sket kemajuan..wawawa..mmg dah pnh jumpa pun,tp slalu jumpa kat umah akak dia...raya thn lps..samer gak bju sedondon,cuci pinggan gak...abg ipar dia gelak jerk..rutin yg samer tiap kali dtg..kekekek

#blk..owh xtrus blk..kmi tgk wyg..tgh mlm bru blk..kekek.penat beb..tgn bketar lg...tp xper bbaloi-baloi...kekekek..thanx boo...aku syg kmu n aku juga tahu kamu syg aku...kekekekke

#nih antara pic2 kejadian itu..kekek>>


//
nih lew tunangan org tuh...


gan adek bradeknyer...aku??dah ajak tp xnk sbb sibuk cuci pinggan hahahhnya berdua..kkekek..berangan..

ini lah sketsa ringkas aku..kalau ikutkn pnjg citer nyer..tp biarlah ringkas ntk tatapan anda..happy for dis..xsangka pertemuan kmi kali nih lg erat..wlpn blom menjaminkan sesuatu yg blom pasti..tp kmi berusaha ntk nya..
"ya allah aku bersyukur kau berikan aku kebahagiaan ini kembali kepadaku..amin"

p/s..sejauh mana pun kmi terpisah antara benua,sebesar mana pun pergaduhan kmi,selama mana pun kmi xberhubung,seramai mana pun pganti dhati kmi..jelas kmi ttp mgasihi..yg pasti kmi ttp satu...sambutlah seruan 1 malaysia..wawawawawa....idop najibb..ceeh ttiba...


No comments:

Post a Comment