06 October 2009

kerianGannye daN kesakitannye..

5 oct 2009..
terasa bahagia...mungkin ALLAH nak bg aku kesempatan untuk aku bahagia..walaupun sejenak...aku hayati setiap detik itu...hari nih dia xsihat..kmi mkn agak lewat..kira kul 4 ptg mcm 2..mkn mmg ntk sarapan tghari n dinner trus rasanya..lps jerk melantak,dia tringin nak g baca buku..so kmi ker mdvly...baca baca n baca...sehingga aku perasan dia hilang..aik mana perginyer...rupanyer dia pergi toilet...pewut masuk angin katanya..aku pun dok sambunglah mmembaca buku...buku karya lat..memang best..then ring ring ring..ancet aku berbunyi..dia ajak blk sbb dia xtahan....aku pun berlarilah ker kete..aku nmpak dia pucat sangat...masuk jerk ke perut kretenyer..aku thidu dah bau minyak angin...tangannya tertumpu di perut menahan sakit...dalam hati aku dugal nih...aku risau blh ker dia drive dlm keadaan mcm nih..kalau lah aku blh drive...xsusahkan dia...ermmmm cian

beberapa saat selepas tuh,dia muntah...aku panik..teruk sangat aku tgk keadaannya..
"abg ok x? "..sambil mengosok belakangnya..mahu jerk aku telefon saper2 tlg pick up kmi di sini..melihat dia dalam keadaan mcm tuh aku jd sedih,naper dia,naper bukan aku yang kena sumer tuh..kesian dia...memang aper yg dia mkn ptg tuh sumer keluar..nak buat macam mana kan...badan dia lemah..tp hati dia kuat jugak untuk drive..nak hantar aku blk..air jernih dmataku mula bertakung..
mlm nih bnyk mengajar aku untuk menghargai org yg kita sayang..dia dalam keadaan mcm tu,lemah,tanpa senyuman...kesian...aku buat yang terbaik untuk menemaninya ketika dia memerlukan seseorang...walaupun aku xmampu...huhuhu..dan tragedi hari nih,membuat aku rasa tersenyum,dhargai dan menghargai...hanya kami...

No comments:

Post a Comment